Utazási blog Ellen Temmink

Het aftellen is begonnen

Lieve mensen,

Nog een week en dan is 't zover: voetjes van de vloer en op naar Budapest! Ik vertrek zondag 29 juli om 13:15 uur vanuit het inmiddels vertrouwde Brabant: Eindhoven. Een dag later begint dan meteen mijn vier week durende taalcursus Hongaars. Joaaaa een uitdaging is nooit verkeerd.

Op 3 september begint mijn Hongaarse studententijd in Pécs. De snelle rekenaar ontdekt dan dat ik nog 1.5 week vakantie heb tussen de taalcursus en de introductiedag - ach, en de minder snelle rekenaar leest het nu toch wel. Ik ben van plan om dan even een uitstapje te maken naar Roemenië, maaaar dat zien we dan ook wel weer!

Ik moet toch bekennen dat de zenuwen een beetje beginnen te komen. Momenteel staan de verhuisdozen onderaan de trap - geheel leeg -, wat betekent dat het inpakken vandaag gaat beginnen. Dinsdag komen vader en moeder Temmink langs om me te helpen en dan is het adios Tilburg! Of: viszlát Tilburg! (om het geheel even in Hongaarse sferen te houden). Verder moet ik nog nieuwe lenzen kopen, een fototoestel, afscheid nemen van iedereen, een reisverzekering afsluiten, m'n OV stopzetten, maar ik doe het allemaal rustig op z'n Ellens wat betekent dat dit last-minute gebeurt.

Dicht bij jezelf blijven is een kunst.

Ik beloof alvast dat ik jullie op de hoogte ga houden van mijn avonturen en dan rest mij nu niks meer dan u nog een hele fijne dag te wensen!

Üdvözlet,

Ellen

Reacties

Reacties

Ernst van Wely

Heel veel plezier en succes! Dat je maar veel (leuks) mag meemaken om na thuiskomst met ons te delen!

Annemarie

Veel succes met de laatste voorbereidingen! Ik ga je blog volgen hoor!:) x

Joyce ten Elzen

Hey Ellen,
Wat super dat je dit gaat doen!!! Dat wordt één groot avontuur, hou ons op de hoogte he!
Groetjes Joyce

Arie van de Wetering, bestuur LOTT

Hallo Ellen,

Ik wist niet van je plannen maar het lijkt me best interessant en spannend. Ga je daar ook journalistiek bezighouden en moet je dan in het Hongaars spreken en schrijven? Ik wens je een mooie tijd en dank je voor je inzet voor de LOTT.

Mam

Hoi Ellen,

Nog een paar daagjes... Dan gaat het grote avontuur beginnen. Veel succes met de voorbereidingen. Het blijkt maar weer dat het zeker op z'n Ellens gaat. Ik zal me maar koest houden ;-)

Liefs, mam

Pa

Hallo Ellen, Alweer bijna klaar voor het volgende avontuur.
Goede reis en succes in Hongarije. Groetjes Pa
P.s. het zal stil zijn in huis

jan en elvira

hoi Ellen, een fijne leerzame tijd meid, good goan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!